kjoler og atter kjoler

Som lovet….

 

som jeg skrev sidst, så vil jeg gerne vise de fine kjoler jeg har syet til lille Frk F.

Lille Frk.F som ikke er så lille endda, elsker kjoler og når den engang i mellem kan lokke hende til at tage noget andet på, så er det leggins, som i hendes verden er bukser.

Men når man nu er vild med at sy . så er kjoler også tusind gange sjovere at sy end bukser.

Her er et udvalg der er blevet syet de sidste par på:

IMG_0841

Fra venstre:

  • Polly Pinafore Dress (kan købes her) er blevet ændret en smule i mønstret da jeg manglede stof nok til nederdelen. Stoffet er en rest fra et andet projekt, nemlig en babynest til nogle bekendte.
  • En hjemme tegnet veninde kjole med ræve som Frk F’s bedste veninde også har fået. Den er med trykknapper på skuldrende men en af knapperne er lavet af krympeplast med et rævehovedet – af undertegnede.
  • Endnu en Polly Pinafore Dress med et bredt skørt og brede flæse ( der er to versioner af kjolen i mønstret, et med brede flæser og skørter og et med korte flæser og skørter)
  • En hjemme tegnet kjole med en påsyede Panda, inspireret af pandaerne på stoffet til skørtet. Den blev syet da Frk F havde en “Panda-fase”.
  • Også en hjemmetegnet kjole, inspireret af en peplum-kjole jeg havde set i Stof og Stil og da jeg så stoffet (fra Stofdepotet) så tænkte jeg at et lignede mønster vil passe godt til. Den endte dog med mere swing og en flæse forneden.
  • En flot Cocoon-kjole fra Groovybaby…and mama som vist er Trines første mønster hun har sat til salg. Kjolen er syet i en flot lilla jersey med små sorte kattehoveder (vi kan godt lide katte i vores familie) – jeg ser frem til at sy flere kjole efter det mønster til Frk F i fremtiden.
  • En kjole fra Burda, må lige vende tilbage med model nummer og hvilket blad.
  • En Flutter Sleeve Dress fra It’s always Autumn der er findes gratis på hjemmesiden dog kun i en str 4 år, men mønstret er ret enkelt at lave en eller to størrelse større.

 

Der er vist flere kjoler inde i skabet som jeg har syet . men jeg syntes at disse var mest repræsentative.

 

//Maria

 

Skriv en kommentar