skoldkopper

Så kom de endelig, de der skoldkopper!

 

Hele institutionen hvor Frida går har været plaget af skoldkopper siden årsskiftet, men på mystisk vis blev hun ikke smittet. Vi skal til mine bedsteforældres Diamantbryllup i slutningen af denne måned, så vi vil bare så gerne have at hun bliver smittet inden af vi skal rejse.

Og fredag aften skete det. Frøkenen havde været ret pylret hele ugen så jeg havde lidt set det komme og da hun efter tandbørstningen skal til at tisse kan jeg se at hun har små bitte røde prikker på maven. Hendes far der havde givet hende nattøj, sagde at hun nok var blevet bidt af noget og at hun havde endnu flere på ryggen. Jeg må ærligt talt sige at jeg kiggede på ham som om han kom fra en anden planet og sagde: Prøv med skoldkopper, skat! Frida har fået skoldkopper! Juhu!

Så de næste 24 timer led hun af lidt feber og de næste par nætter var lidt søvnløse fordi at hun kun vil sove sammen med os, hvilket resulterede i at hun svedte og derfor kløede det jo sindssygt meget. En omgang antihistaminer og så var den ged barberet.

hun fik sovet lidt middagslurer og var mere træt end hun plejer, men tirsdag efter en snak med veninde der er læge samt vores sundhedsplejerske gik vi en tur på legeplads og derefter tog Frk F sig lige en lur på 2,5 time i den friske luft.

Onsdag formiddag var hun hos sin moster og legede i hendes gård.

Torsdag proklamerede Frk F at hun var så frisk at hun sagtens vil kunne gå i børnehaven i dag. Det blev til en Zoo tur og fredag en tur ind til byen og op i Rundetårn.

Så alt i alt en meget skånsomt forløb – dog tog Faren stafetten over onsdag aften og lagde sig syg indtil søndag med influenza. Så det har været super hyggeligt hjemme hos os 😉

Allerede efter to dages sygdom proklameret Frk F at hun keder sig fra børnehaven. Hun legede virkelig godt med sig selv og virkede ikke til at kede sig. Men da jeg spurgte mere ind til det, fik jeg bare et svar at jeg var kedelig og hun meget heller vil være i børnehaven end hjemme, for hun skulle vise sine skoldkopper til sine veninder, som hun savner. Nå så fik jeg den!

Da jeg spurgte hende om fredagen, så var svaret dog at vi havde hygget os og i dag tirsdag, ville hun også blive hjemme. ung besværlig dame, siger jeg bare.

Skriv et svar

